Havayolları Pazartesi günü daha fazla uçuşu iptal etti. Talep buharlaştıkça, geçen hafta tarifeli uçuşların sayısının bir önceki yıla göre küresel olarak yüzde 12'den fazla düştüğünü söyledi. Asya Pasifik Havayolları Birliği genel müdürü Andrew Herdman telefon görüşmesinde Reuters'e verdiği demeçte, “Bu bir virüse karşı savaştır,” dedi.
“Yapmamız gereken kurumlara ve insanların geçim kaynaklarına, yumuşak sermayeye bakmak, böylece zamanı geldiğinde zamanında yeniden başlayabilmemiz için.” Derecelendirmeler ajansı Moody’nin tahmini küresel kapasitesi, virüsün yayılmasının Haziran sonuna kadar yavaşladığı varsayılarak, bu yıl yüzde 25 ila yüzde 35 arasında düşeceği tahmin ediliyor.
Büyük taşıyıcılar Emirates ve Etihad Havayolları'na ev sahipliği yapan Birleşik Arap Emirlikleri, virüsün dizginlenmesine yardımcı olmak için tüm yolcu uçuşlarını ve havaalanı transitini iki hafta boyunca askıya alacağını söyledi. Karar, kargo ve acil tahliye uçuşlarının muaf tutulduğu 48 saat içinde yürürlüğe girdi. Emirates, web sitesinde hükümet yönergesi nedeniyle 25 Mart'tan itibaren iki hafta boyunca tüm yolcu hizmetlerini geçici olarak askıya alacağını söyledi.
Singapur Havayolları, Asya şehir devletinin Pazar günü kısa süreli ziyaretçilerin girişini veya geçişini yasaklamasından önce uluslararası kapasitesini yarıya indirmeyi planlıyordu. En azından Nisan ayının sonuna kadar yüzde 96'lık bir kesintiye kadar, Pazartesi günü taşıyıcının varlığında en büyük zorluk olarak adlandırdığı şeye yanıt verdiğini söyledi. “Yerel bir segment olmadan, uluslararası pazarlar insanların serbest dolaşımını giderek daha fazla kısıtladığında veya hava yolculuğunu tamamen yasakladığında, grubun havayolları daha savunmasız hale geliyor” dedi.
Havayolu şirketi, genel olarak Avustralya üzerinden Avrupa ve Hindistan gibi pazarlardan yolcuları, merkezi aracılığıyla Kuzey Amerika'ya bağlamaya dayanıyor. Singapur Havayolları, uçak teslimatlarını ertelemek isteyecek ve acil nakit akışı gereksinimlerini karşılamak için kredi limitleri çizdi. Tayvan, Hong Kong ve Singapur ile rekabet eden Taipei'yi uygun ve uygun fiyatlı bir transit havaalanı olarak pazarlayan China Airlines ve Eva Airways Corp'u vuracak benzer kaldırımları açıkladı.
Hong Kong'da, Cathay Pacific Airways, hükümet kaldırımlarının seyahate çıkmasıyla Nisan ve Mayıs aylarında yolcu kapasitesini yüzde 96 oranında azalttı. ). Airbus, 2020 mali yönergesini geri çekerek, 1.4 milyar avroluk nakit değere sahip önerilen bir 2019 temettüsünü düşürdüğünü ve personel emeklilik planlarını tamamlamak için fonları askıya aldığını ekledi.
Güney yarımkürede, Qantas Airways, Virgin Australia Holdings ve Air New Zealand hükümetleri zorunlu olmayan yurt içi seyahatlere karşı tavsiyelerde bulunduktan sonra yerel programları yeniden inceliyorlardı. Uzak Avustralya kasabalarına hizmet veren Bölgesel Ekspres Holdingler, hükümetler kayıplarının üstesinden gelmek için istekli olduklarını hızlı bir şekilde ifade etmedikçe, bazı sübvansiyonlu güzergahlar hariç tüm operasyonları 6 Nisan'dan itibaren kapatacağını söyledi.
Avustralya’nın en büyük havalimanı işletmecisi Sydney Airport Holdings, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, sermaye harcamalarını yalnızca kritik projelere odaklanmak için 350 milyon A $ 'dan 450 milyon A $' a (200 ila 257 milyon $) düşürmek istiyor. Perşembe gününden itibaren tüm varışlar için 14 gün karantina siparişi veren Hawaii'de Hawaiian Airlines, Honolulu'dan Los Angeles'a günlük uçuş ve haftalık Amerikan Samoası uçuşları dışında çoğu uzun mesafeli yolcu hizmetini askıya alacağını söyledi. Virüsten ilk etkilenen Çin anakarasında, bazı iç kaldırımların hafifletilmesiyle iç kapasite artıyor, ancak uluslararası uçuşlardaki yolcuların virüsü yeniden ithal edebileceği endişeleri var.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder